Saturday, August 4, 2007

Juust igas asendis a´la Praha


Enamiku eelmisest nädalast veetsin Prahas ja tulin tagasi kindla teadmisega, et tervislikult ja taljesõbralikult seal toituda ei saa. Minu jaoks lõppes üsna mitu õhtut üleinimliku juustukogusega.
Esimesel õhtul soovitati mul tungivalt tellida Smazný sýr e. praetud juust. Olen seda korra varem söönud, kui tegemist oli paneeritud Edamiga, sel korral oli aga paneeritud Hermelin (Tsehhide versioon Camambertist). Iseenesest mõistetavalt väga maitsev, aga ma tahaks näha, kes terve selle portsu ära süüa jõuab.
Teisel õhtul kutsusid kolleegid mind pubisse, kus pakutakse "Best pickled cheese in Prague", mis tundus esialgu suhteliselt murettegev. Eelmine kord kui Prahas käisin pakkusid kohalikud sõbrad mulle entusiastlikult traditsioonilist õllekõrvast, milleks on Utopenec (pickled sausage), mis osutuks paksuks kahkjaks äädikas marineeritud sardelliks ja oli küll kustumatu elamus, aga mitte positiivses mõttes.
Minu halvad eelaimdused osutusid aga täiesti alusetuks, sest selgus, et Nakladeny Hermelin (e. seesama pickled cheese) on hoopis imemaitsev ürtide, maitseainete ja õliga mõned päevad purgis veetnud Camambert` laadne juust, mida Cafe Depot ise kohapeal valmistab. Eestis levinud õllesnäkkidega on seda hõrku rooga isegi piinlik kõrvutada.
Esmaspäeval loodan siia üles laadida nii Smazny syr kui ka Nakladeny Hermelin`i retseptid, sest Praha kolleeg lubas neid minuga lahkelt jagada.
Niisiis elagu juust!

No comments: